Fælles Mål, læringsmål og tegn på læring
Modellering (Fase 2)
Eleven kan gennemføre modelleringsprocesser, herunder med inddragelse af digital simulering / Eleven har viden om elementer i modelleringsprocesser og digitale værktøjer, der kan understøtte simulering
Modellering (Fase 3)
Eleven kan vurdere matematiske modeller / Eleven har viden om kriterier til vurdering af matematiske modeller
Ræsonnement og tankegang (Fase 2)
Eleven kan skelne mellem enkelttilfælde og generaliseringer / Eleven har viden om forskel på generaliserede matematiske resultater og resultater, der gælder i enkelttilfælde
Kommunikation (Fase 2)
Eleven kan kritisk søge matematisk information, herunder med digitale medier / Eleven har viden om informationssøgning og vurdering af kilder
Kommunikation (Fase 3)
Eleven kan kommunikere mundtligt og skriftligt om matematik på forskellige niveauer af faglig præcision / Eleven har viden om afsender og modtager forhold i faglig kommunikation
Hjælpemidler (Fase 1-3)
Eleven kan vælge og vurdere hjælpemidler til samme matematiske situation / Eleven har viden om muligheder og begrænsninger ved forskellige hjælpemidler
1
Jeg skal kunne bruge matematik til at undersøge hverdagssituationer.
Læringsmål 1
1
Sammen med andre bruger jeg matematik til at undersøge enkle situationer fra hverdagen.
2
Sammen med andre bruger jeg matematik til at undersøge enkle situationer fra hverdagen. Jeg kan også forklare, hvordan vi har gjort.
3
Sammen med andre bruger jeg matematik til at undersøge forskellige situationer fra hverdagen. Jeg kan også forklare, hvordan vi har gjort.