Statistik (Fase 1)
Eleven kan vælge relevante deskriptorer og diagrammer til sammenligning af datasæt / Eleven har viden om statistiske deskriptorer, diagrammer og digitale værktøjer, der kan behandle store datamængder
Statistik (Fase 2)
Eleven kan undersøge sammenhænge i omverdenen med datasæt / Eleven har viden om metoder til undersøgelse af sammenhænge mellem datasæt, herunder med digitale værktøjer
Statistik (Fase 3)
Eleven kan kritisk vurdere statistiske undersøgelser og præsentationer af data / Eleven har viden om stikprøveundersøgelser og virkemidler i præsentation af data
Modellering (Fase 2)
Eleven kan gennemføre modelleringsprocesser, herunder med inddragelse af digital simulering / Eleven har viden om elementer i modelleringsprocesser og digitale værktøjer, der kan understøtte simulering
Modellering (Fase 3)
Eleven kan vurdere matematiske modeller / Eleven har viden om kriterier til vurdering af matematiske modeller
Ræsonnement og tankegang (Fase 1)
Eleven kan skelne mellem hypoteser, definitioner og sætninger / Eleven har viden om hypoteser, definitioner og sætninger
Ræsonnement og tankegang (Fase 3)
Eleven kan udvikle og vurdere matematiske ræsonnementer, herunder med inddragelse af digitale værktøjer / Eleven har viden om enkle matematiske beviser