Statistik (Fase 2)
Eleven kan gennemføre statistiske undersøgelser med enkle data / Eleven har viden om enkle metoder til at indsamle, ordne og beskrive enkle data
Sandsynlighed (Fase 1-2)
Eleven kan udtrykke intuitive chancestørrelser i hverdagssituationer og enkle spil / Eleven har viden om chancebegrebet
Sandsynlighed (Fase 3)
Eleven kan udtrykke chancestørrelse ud fra eksperimenter / Eleven har viden om chanceeksperimenter
Modellering (Fase 1-2)
Eleven kan undersøge enkle hverdagssituationer ved brug af matematik / Eleven har viden om sammenhænge mellem matematik og enkle hverdagssituationer
Modellering (Fase 3)
Eleven kan tolke matematiske resultater i forhold til enkle hverdagssituationer / Eleven har viden om sammenhænge mellem matematiske resultater og enkle hverdagssituationer
Kommunikation (Fase 1)
Eleven kan deltage i mundtlig og visuel kommunikation med og om matematik / Eleven har viden om enkle mundtlige og visuelle kommunikationsformer, herunder med digitale værktøjer
Ræsonnement og tankegang (Fase 3)
Eleven kan give og følge uformelle matematiske forklaringer / Eleven har viden om enkle matematiske forklaringer