Geometriske egenskaber og sammenhænge (Fase 2)
Eleven kan kategorisere plane figurer efter geometriske egenskaber / Eleven har viden om geometriske egenskaber ved plane figurer
Geometrisk tegning (Fase 2)
Eleven kan tegne enkle plane figurer ud fra givne betingelser og plane figurer, der gengiver enkle træk fra omverdenen / Eleven har viden om metoder til at tegne plane figurer, herunder med et dynamisk geometriprogram
Måling (Fase 3)
Eleven kan sammenligne enkle geometriske figurers omkreds og areal / Eleven har viden om måleenheder for areal
Kommunikation (Fase 1)
Eleven kan deltage i mundtlig og visuel kommunikation med og om matematik / Eleven har viden om enkle mundtlige og visuelle kommunikationsformer, herunder med digitale værktøjer
Kommunikation (Fase 2)
Eleven kan vise sin matematiske tænkning med uformelle skriftlige noter og tegninger / Eleven har viden om forskellige former for uformelle skriftlige noter og tegninger
Hjælpemidler (Fase 1-2)
Eleven kan anvende enkle hjælpemidler til tegning, beregning og undersøgelse / Eleven har viden om konkrete materialer og redskaber
Hjælpemidler (Fase 3)
Eleven kan anvende digitale værktøjer til undersøgelser, enkle tegninger og beregninger / Eleven har viden om metoder til undersøgelser, tegning og beregning med digitale værktøjer
Problembehandling (Fase 3)
Eleven kan løse enkle matematiske problemer / Eleven har viden om enkle strategier til matematisk problemløsning